تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 11
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 7
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 1
  • آي پي امروز : 1
  • آي پي ديروز : 2
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 532
  • بازدید سال : 2023
  • بازدید کلی : 39648
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.191.189.85
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    کمک‌گیری آنلاین روبات‌ها برای حل مشکلات پیش رو

    دانشمندان اروپایی نخستین مرحله از یک پایگاه داده مبتنی بر اینترنت را راه‌اندازی کرده‌اند که در آن اطلاعاتی برای کمک به روبات‌ها ذخیره شده است.

    این پایگاه داده Rapyuta نام دارد و در اصل یک مغز آنلاین محسوب می‌شود که تمام دنیای پیش‌روی روبات‌ها را به آنها توضیح می‌دهد و قادر است پیچیده‌ترین محاسباتی که یک روبات موظف به انجام آن است را برایش انجام دهد.

    پایگاه داده Rapyuta بخشی از طرح جامع European Robo Earth project محسوب می‌شود که از سال 2011 آغاز شده و قرار است بر اساس آن روش‌های مقابله انواع‌ روبات‌ها با دنیای انسان‌ها استاندارد شود.

    به‌جای آنکه هر یک از روبات‌ها کاتالوگ شخصی خود را برای تشخیص و شناسایی اشیا در دنیای انسان‌ها در اختیار داشته باشند و بتوانند محاسبات لازم را از این طریق انجام دهند، مرکز Rapyuta فضایی را برای حل مشکلاتی که روبات‌ها در هر فضا با آن مواجه می‌شوند فراهم می‌کند و تلاش دارد تمامی رفتارهای روبات‌ها را به صورت استاندارد و یکجا ارایه دهد. 

    شیوه حذف دائمی فایل ها در ویندوز

     

    این کار به شما اجازه می دهد تا از فضایی که توسط فایل پاک شده اشغال شده بود، برای ذخیره اطلاعات جدید استفاده کنید. همانطور که می بینید فایل های شما پاک نشده اند و هر لحظه ممکن است از اعماق تاریک هارد دیسک تان شکار شده و بیرون کشیده شوند.

    یک کاربر کامپیوتر که دانش فنی کافی داشته باشد، به راحتی می تواند هر فایل پاک شده ای را بازیابی کرده و اسرار شما را هویدا سازد! اما چندان نگران نباشید، برنامه CCleaner شیوه مناسبی را برای حذف دائمی اطلاعات دیلیت شده از روی هارد دیسک در اختیارتان می گذارد.

    delete_files_step1.jpg

    قدم اول: آخرین نسخه سی کلینر را دانلود کنید.

    قدم دوم: در پنجره اصلی برنامه CCleaner بر روی آیکون Tools در ستون سمت چپ کلیک کنید.


    قدم سوم: از لیستی که در پنجره جدید باز می شود، بر روی گزینه Drive Wiper کلیک کنید.

    قدم چهارم: در جلوی گزینه Wipe عبارت Free Space Only را انتخاب کنید. حال در مقابل گزینه Security دفعات بازنویسی فضای خالی، برای نابودی کامل اطلاعات را انتخاب کنید.

    قدم پنجم: درایوی را که می خواهید اطلاعات Delete شده روی آن را نابود کنید، انتخاب کرده ودکمه Wipe را بزنید.


    دفعات بازنویسی (passes) که در برنامه انتخاب می کنید، تعداد مراحل پاک کردن و دوباره نویسی اطلاعات روی فضای خالی هارد هستند. هر چه دفعات بیشتری انتخاب کنید، اطمینان و امنیت بالاتری خواهید داشت. اما زمان انجام کار هم بسیار طولانی تر خواهد شد.

    معمولا یک مرحله پاک کردن و بازنویسی اطلاعات (simple overwrite) کافی و مناسب به نظر می رسد و وقت زیادی هم نخواهد گرفت. اما اگر نابودی اطلاعات مورد نظر خیلی برای تان مهم است و می خواهید امنیت بیشتری داشته باشید (مثلا هنگام فروش کامپیوتری که عکس ها و ویدیوهای خانوادگی یا اسناد شرکتی روی آن داشته اید) می توانید از دفعات بازنویسی بیشتری استفاده کنید.

    بسته به حجم هارد دیسک تان و دفعات بازنویسی انتخابی، این زمان ممکن است ساعت ها طول بکشد. اما گاهی تحمل چند ساعت یا چند روز کار اضافه به قیمت افزایش امنیت، ارزشش را دارد.

    ۷ ابزار رایگان که برای تامین امنیت کامپیوتر ضروری هستند

    این روزها پرداخت ها و بررسی وضعیت حساب بانکی و ارتباطات ما بیشتر وابسته به کامپیوتر و اینترنت شده است. پس برای حفاظت از اطلاعات حساس مان باید کامپیوترمان را مجهز کنیم و با پیشگیری، مانع از به وجود آمدن خطرات شویم. در این مطلب ابزارهایی ضروری و در عین حال رایگان را که برای افزایش ضریب امنیت کامپیوتر، لازم هستند، معرفی کرده ایم. استفاده از این ابزارها کامپیوتر شما را تا حد زیادی از خطرات دور نگه می دارد. 

    روش ها در ادامه مطلب

    تلفن همراهی هک نشدنی با حسگر تشخیص اثر انگشت

     

    مدت زیادی است که اثر انگشت برای بسیاری از کارها مورد استفاده قرار گرفته است.منحصر بفرد بودن اثر انگشت باعث شده تا شرکت های تلفن همراه نیز برای بالا بردن امنیت محصولات خود از این ویژگی استفاده کنند و حسگر اثر انگشت را در محصولات خود جای دهند.

    حسگر تشخیص اثر انگشت می تواند قابلیت های بسیاری را نیز به تلفن همراه دهد.
    اولین ویژگی تلفن همراه دارای حسگر تشخیص اثر انگشت CrucialTec بالا بودن امنیت آن می باشد.با استفاده از این ویژگی تنها کسی که اثر انگشت او برای موبایل تعریف شده می تواند قفل گوشی را باز کند و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند،این قابلیت باعث می شود تا رمز گوشی به هیچ وجه قابل هک شدن نباشد
    ویژگی دیگری که تلفن های همراه دارای این حسگر دارند قابلیت میانبر سازی برای دسترسی سریع به نرم افزاز ها و ابزارهای گوشی می باشد.
    با استفاده از این حسگر می توان عملکردهای پر کاربرد گوشی را به انگشتان دست اختصاص داد و در صورت نیاز سریعا به آن ها دسترسی پیدا کرد.
    تلفن های همراه دارای این ویژگی در مرحله های آزمایشی می باشند و به زودی وارد بازار خواهند شد

    رکورد عرضه ۲ میلیارد هارد دیسک به کاربران جهان توسط سیگیت

    این در حالی است که با توسعه معماری کلود کامپیوتینگ یا رایانش ابری نیاز به هارد دیسک مجرد یا سینگل کمتر باید شود اما آمار سیگیت seagate این را نشان نمی دهد.
    این کمپانی مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا، از سال 1980 بدین سو در کار سخت افزار ذخیره سازی دیتا فعالیت تولیدی دارد و در سال 2008 رکورد فروش 1 میلیارد هارد دیسک را ثبت کرد و دیروزسه شنبه 11 مارس 2013 نیز رکورد 2 میلیارد هارد دیسک را به نام خود ثبت کرد.
    تقاضای انفجار در بحث ویدئوهای اچ دی باعث شد تا فروشهای سیگیت چند برابر شود و از 1980 تا 2008 یک طرف و از 2008 تا 2013 نیز یک طرف دیگر قرار می گیرد.
    اپلیکیشن هایی که از ذخیره سازی استفاده می کنند و نیز تجارت الکترونیک دلایل دیگر است که در زمینه رشد فروش هارد دیسک می توان از آن یاد کرد.
    به گفته ریچارد دوروتی مدیر مرکز تحقیقات Envisioneering مردم ماهانه یک ترابایت تولیدو ذخیره سازی اطلاعات دارند و پیش بینی می شود تا سال 2015 این رقم 20 برابر افزایش پیدا کند.
    جان ریدنینگ قائم مقام تحقیقات در موسسه IDG نیز می گوید موبایلها و تبلت ها نیز موج جدید محسوب می شوند که می توانند تارگت بازار را به سمت خود بچرخانند. به گفته وی میزا عرضه HDD /hard disk drive در سال جاری میلادی 585 میلیون هارد خواهد بود.
    لازم به ذکر است سیگیت رقابت تنگاتنگی با وسترن دیجیتال دارد و به همین خاطر سیگیت گفت بزودی رکورد 3 میلیارد را خواهد زد!
    رقیب اروپایی این دو نیز کمپانی LaCie است. 

    عصبانیت خود را سر این موبایل خالی کنید

    پس از آنکه شرکت های طراحی و تولید گوشی های تلفن همراه دیگر مثل سابق، قالب های جدید و مورد استقبالی را برای ساخت گوشی پیدا نکردند به سراغ افزودن تکنولوژی و کاربری هایی رفتند که در عموم مردم وجود دارد و کاربران علاقه دارند آن امکانات خاص را روی گوشی خود داشته باشند.

    در جدیدترین نوع از این ابتکارات، شرکت ژاپنی ان.تی.تی گوشی موبایلی را با امکانی خاص به بازار عرضه داشته است که این گوشی دارای صفحه‌ نمایشی 5 اینچ است.
    عصبانیت خود را سر این موبایل خالی کنید

    این موبایل خاص مجهز به فناوری ویژه ای است. به این معنی که در دو طرف گوشی سنسورهایی تعبیه شده و چنانچه کاربر گوشی را بفشارد، روی صفحه‌ نمایش موبایل خود می ‌تواند میزان فشاری را که به هر طرف گوشی وارد می ‌کند، ببیند.

    این محصول با تلفیقی از نرم ‌افزار و سخت‌ افزار شکل گرفته و کاربر می‌ تواند عصبانیت خود را با فشردن گوشی موبایل، بدون این که آسیبی به آن وارد شود، خالی کند. از سوی دیگر این شرکت ژاپنی تدبیری را به کار گرفته است که کاربران می توانند با تغییر میزان فشار به گوشی، عملکردهای متفاوتی را تعریف کنند تا گوشی به اجرا بگذارد. 

    هشدار امنیتی به کارمندان درباره‎ی استفاده از Babylon

     

    بر اساس بخشنامه ای که از طرف مسوولان بخش فناوری اطلاعات و حراست برخی وزارتخانه‎ها به واحدهای مختلف این دستگاه‎ها ارسال شده، تاکید شده است که از این پس به دلیل ابهاماتی که درباره‎ی نحوه فعالیت نرم افزار دیکشنری رایگان یا آنلاین Babylon وجود دارد، تمامی کارشناسان و افراد مرتبط با سامانه‎ها و دستگاه‎های رایانه، حق استفاده یا نصب آن را روی دستگاه‎های خود ندارند.

    اجرا شدن گام جدید اینترنت ملی با از کار انداختن VPNها

     

    گام تازه اینترنت ملی که از کار انداختن VPNهاست، طی روزهای اخیر عملا به مرحله اجرا درآمده است.

    از چند روزگذشته پورت‌های ورودی و خروجی (هر دو پروتکل‌ PPTP و L۲TP) کلیه VPNها از کار افتاده است و به همین دلیل اغلب کاربرانی که از این طریق وارد سایت‌های مسدود شده می‌شوند این امکان را از دست داده‌اند. به نظر می‌رسد طرح از کار انداختن VPNها اگر به مرحله نهایی هم نرسیده نباشد اما مراحل تست نهایی خود را طی می‌کند.

    گفتنی اینکه؛ در اواخرماه گذشته (بهمن‌ماه) اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز ملی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای نحوه ثبت نام دریافت خدمات رسمی VPN برای اشخاص حقوقی را اعلام کرد و در همین رابطه یک کارشناس اینترنت به بهارنیوز گفته بود: طرح در دست اقدام مخابرات برای فروش VPN به کاربران، گام دیگری برای عملیاتی کردن طرح اینترنت ملی است.

    مسعودی افزوده بود: در مرحله نهایی این طرح، عملا کلیه پورت‌های ورودی به سرور مرکزی اینترنت ایران مسدود و به شبکه ملی هدایت خواهد شد.

    به گفته این کارشناس اینترنت، در چنین حالتی کلیه دسترسی‌های IP‌های کاربران اینترنت ایرانیان فقط از طریق پورت (درگاه) خروجی از شبکه ملی میسر است که در چنین حالتی حتی VPN‌های موجود نیز از کار خواهند افتاد.

    این کارشناس شبکه و اینترنت ادامه داد: طرح فروش قانونی VPN به افراد حقوقی و حقیقی نیز به احتمال فراوان در همین راستا اجرایی خواهد شد، زیرا در گام نهایی اینترنت ملی، VPN‌های رسمی و دولتی از طریق پورت اصلی شبکه وارد شبکه اینترنت شده و کاربران می‌توانند به سایت‌های مسدود شده دسترسی پیدا کنند.

    3 راه برای پی بردن به فضای اشغال شده‌ی هارددیسک توسط نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز

     

    راه اول
    بدین منظور می‌توان از Add/Remove Programs موجود در Control Panel استفاده کرد.
    برای دسترسی به این پنجره ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
    در پنجره‌ی Run عبارت appwiz.cpl را وارد کرده و Enter بزنید.
    در پنجره‌ی Add/Remove Programs لیست کامل کلیه نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز را مشاهده خواهید کرد. در ستون Size می‌توان حجم اشغالی توسط هر نرم‌افزار را مشاهده کنید.
    همچنین با کلیک بر روی عبارت Size در عنوان ستون‌ها می‌توانید لیست نرم‌افزارها را بر اساس حجم مرتب کنید.

    راه دوم
    اکثر نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز در پوشه‌ی Program Files واقع در درایو C جای می‌گیرند.
    در نتیجه (ترفندستان) می‌توانید ابتدا به این پوشه مراجعه کنید.
    سپس کافی است بر روی پوشه‌ی نرم‌افزار مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید.
    در تب General و قسمت Size می‌توان حجم اشغال شده توسط این نرم‌افزار در پوشه‌ی Programs Files را مشاهده کرد.
    البته با این روش نمی‌توان به حجم دقیق کلیه نرم‌افزارها پی برد. چرا که ممکن است برخی نرم‌افزارها بخشی از اطلاعات خود را در پوشه‌ای به غیر از پوشه‌ی Program Files ذخیره کنند.

    راه سوم
    در ویندوز 8 اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی ویندوز در پنجره‌ی Add/Remove Programs نمایش داده نمی‌شوند. برای مشاهده‌ی حجم اشغالی توسط این اپلیکیشن‌ها می‌توانید مطابق این ترفند بدین صورت عمل کنید:
    ابتدا کلید ترکیبی Win+I را فشار دهید.
    سپس بر روی Change PC settings کلیک کنید.
    اکنون به بخش General مراجعه کنید.
    سپس در قسمت Available Storage بر روی View app sizes کلیک نمایید.

    ساخت تراشه‌ الکترونیکی خود ترمیم‌ توسط دانشمند ایرانی

     

    علی حاجی‌میری، استاد مهندسی برق موسسه فناوری کالیفرنیا و همکارانش در بخش علوم پایه این قابلیت خودترمیمی را در آمپلی‌فایرهای کوچک نمایش داده‌اند.

    این آمپلی‌فایرها بقدری کوچک هستند که 76 قطعه تراشه‌دار مورد نیاز برای خودترمیمی بر روی یک سکه کوچک جای می‌گیرد.

    محققان در چشمگیرترین بخش تجربه خود چندین بار با شلیک یک لیزر پرقدرت بخشهای مختلف تراشه‌ها را تخریب کرده و سپس به مشاهده ترمیم خودکار آنها در کمتر از یک ثانیه پرداختند.

    حاجی‌میری اظهار کرد: اولین بار که این سیستم خود را ترمیم کرد،‌بسیار جالب بود. بنظر می‌رسید که گام بعدی در تکامل مدارهای یکپارچه را مشاهده می‌کردیم. ما نیمی از آمپلی‌فایر را منفجر کرده و بسیاری از قطعات آن از جمله یک ترانزیستور را تبخیر کردیم و این سیستم توانست خود را تا نزدیکی عملکرد ایده آل خود ترمیم کند.

    مهندسان می‌خواستند به تراشه‌های با مدار یکپارچه یک قابلیت ترمیم مشابه سیستم ایمنی بدن انسان را ارئه کنند که قادر به شناسایی و واکنش سریع در برابر اشکالات ممکن برای بهینه نگه‌داشتن کار سیستم بزرگتر باشد.

    آمپلی‌فایر ساخت این محققان تعداد زیادی از حسگرهای قوی روی تراشه را بکار گرفته که بر دما، جریان، ولتاژ و نیرو نظارت می‌کنند. اطلاعات این حسگرها به یک مدار یکپارچه ویژه با کاربرد خاص در همان تراشه تغذیه شده که پردازشگر مرکزی و مغز سیستم را تشکیل می‌دهد. این مغز، عملکرد کلی آمپلی‌فایر را بررسی کرده و نیاز آن را برای مطابقت با هر گونه محرک سیستم تعیین می‌کند.

    جالب اینکه مغز تراشه بر اساس الگوریتمهایی که می‌دانند چگونه به سناریوهای ممکن پاسخ دهند، کار نمی‌کند. در عوض این سیستم بر اساس واکنش کل حسگرها تصمیم می‌گیرد.

    محققان با بررسی 20 تراشه مختلف دریافتند که آمپلی‌فایرهای با قابلیت خود ترمیمی نسبت به دستگاههای عادی حدود نیمی از قدرت را مصرف کرده و عملکرد کلی آنها بسیار قابل پیش‌بینی‌تر و تجدید پذیرتر بود.

    این فرآیند ترمیم‌پذیری چهار سطح از مشکلات را در برمی‌گیرد که شامل تغییرات استاتیک در اثر تغییرات در سراسر اجزا، مشکلات طولانی‌مدت قدیمی ناشی از استفاده متمادی، تغییرات کوتاه مدت ناشی از شرایط محیطی مانند تغییرات در بار، دما و تفاوتهای ولتاژی و در نهایت تخریب تصادفی یا عمدی بخشهایی از مدار هستند.

    محققان ابتدا این قابلیت خود ترمیم‌کننده را در یک آمپلی‌فایر نیرو برای فرکانسهای موج میلیمتری نمایش دادند. این تراشه‌های فرکانس بالا برای نسل بعدی ارتباطات، تصویربرداری، حسگر و کاربردهای راداری کاربرد دارد. این دانشمندان امیدوارند که بتوانند این رویکرد خودترمیمی را در تمام سیستمهای الکترونیک گسترش دهند.

    حاجی‌میری گفت: ورود این سیستم ایمنی الکترونیکی در تراشه‌های مدار یکپارچه می‌تواند جهانی از امکانات را به روی انسان باز کند. این دستاورد یک تغییر بزرگ در شیوه مشاهده مدارها و قابلیت آنها برای کار مستقل است. آنها اکنون می‌توانند مسکلات خود را بدون مداخله انسان شناسایی و ترمیم کنند که گامی رو بجلو برای مدارهای غیرقابل تخریب به شمار می‌رود.


    نتایج این پژوهش در مجله IEEE Transactions on Microwave Theory and Techniques منتشر شده است.

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید