تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 11
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 2
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 7
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 545
  • بازدید سال : 2036
  • بازدید کلی : 39661
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.15.27.232
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    ماده جدید برای تولید تراشه‌های رایانه‌ای کوچک‌تر و سریع‌تر

    به گفته محققان چینی، آلیاژی از آلومینیوم و انتیمون در نسل آینده حافظه‌های تغییر فاز، فناوری ذخیره‌سازی داده‌ها را متحول خواهد کرد.به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حافظه‌های تغییر فاز به عنوان جایگزینی برای حافظه‌های فلش مطرح می‌شوند؛ حافظه تغییر فاز از عملکرد بسیار سریعتری در برابر حافظه فلش با حجم ذخیره‌سازی بسیار محدود داده‌ها برخوردار است.مواد تغییر فاز زمانی که در معرض جریان الکتریکی قرار می‌گیرند، بسرعت از ساختار بی‌نظم به ساختار کریستالی تغییر شکل پیدا می‌کنند . ساختار جدید دوستدار محیط زیست، دارای مقاومت بالای الکتریکی در حالت غیر کریستالی و مقاومت پایین در حالت کریستالی است. عملکرد حافظه‌های فلش زمانیکه اندازه دستگاه به کمتر از 20 نانومتر برسد، دچار مشکل می‌شوند؛ اما دستگاه حافظه تغییر فاز می‌تواند ابعادی کمتر از 10 نانومتر داشته باشد که اجازه فشرده سازی تعداد بیشتری حافظه در فضاهای کوچک را امکانپذیر می‌کند.«شیلین ژو» از محققان موسسه فناوری اطلاعات و میکروسیستم شانگهای تأکید می‌کند: داده‌ها بسرعت بر روی حافظه‌های تغییر فاز نوشته می‌شوند و قیمت این دستگاه‌ها در مقایسه با نمونه‌های دیگر بسیار ارزان‌تر هستند.

    افزایش صد برابری جریان عبوری از سیم مسی با نانولوله کربنی

    افزایش صد برابری جریان عبوری از سیم مسی با نانولوله کربنی

     

    محققان ژاپنی موفق به ساخت رشته سیمی شدند که می‌توان یکصد برابر رشته‌ سیم‌های مسی معمولی جریان از آن عبور داد.
    به گزارش سرویس فناوری ایسنا، قانون مور یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان صنعت نیمه‌هادی است، مدت‌هاست که محققان به دنبال کوچک‌سازی قطعات الکترونیکی هستند، یکی از راهبردها برای رسیدن به این هدف الکترونیک تک مولکولی است. حافظه‌های مولکولی نیز ابزاری دیگر برای رسیدن به این هدف هستند.
    ادوات الکترونیکی هر روز کوچک‌تر شده و عملکرد آنها افزایش می‌یابد که این مستلزم عبور دانسیته جریان بیشتر از این ادوات است، در واقع رشته‌های طلا و مس جریان بیشتری را از خود عبور می‌دهند. اما این سیم‌ها نیز محدودیتی برای عبور جریان دارند، بنابراین باید سیم‌های رسانایی با قابلیت عبور بیشتر جریان الکتریسته تولید کرد.
    در این راستا محققان مرکز تحقیقات نانولوله‌کربنی در ژاپن به فکر استفاده از نانولوله کربنی برای این کار افتادند. این گروه با افزودن نانولوله کربنی به مس موفق به تولید کامپوزیت رسانایی شدند که هم هدایت الکتریکی بالاتری نسبت به مس داشته و هم ظرفیت عبور جریان بیشتری را دارد. این دستاورد برای تولید ادوات الکترونیکی سریع‌تر و کوچک‌تر بسیار مناسب است.
    سیم‌های مسی باید پیوند بین اتمی بسیار قوی داشته باشند، اما در این نانوکامپوزیت جدید پیوندهای ضعیف می‌تواند منشاء الکترون‌های آزاد شوند. بنابراین با بهره‌گیری از مزایای مس و نانولوله‌کربنی در یک نانوکامپوزیت ماده‌ای رسانا و مستحکم برای عبور جریان با دانسیته بالاتر ساخته می‌شود.
    محققان نشان دادند که این سیم جدید می‌تواند یکصد برابر بیشتر از رشته‌ سیم‌های معمولی جریان الکتریسیته را از خود عبور دهد. دلیل بهبود ظرفیت عبور جریان در این نانوکامپوزیت، تقویت ساختاری آن است. در واقع نانولوله‌های کربنی موجب ممانعت از حرکت اتم‌ها در حین عبور الکترون می‌شود؛ پدیده‌ای که به مهاجرت در اثر جریان (electromigration) موسوم است. نکته مهمتر در این است که ایجاد این خاصیت فیزیک به قیمت قربانی شدن هدایت الکتریکی نانوکامپوزیت تمام نشده است، بلکه هدایت الکتریکی آن کاملا مشابه مس خالص است.
    برای تولید این نانوکامپوزیت، محققان از روش رایج پراکندگی یونی مس- نانولوله استفاده نکردند، بلکه مس را به روش الکتروشیمیایی روی زیرلایه‌ای حاوی نانولوله‌های کربنی نشست دادند. محصول بدست آمده یک رشته سیم است که در آن نانولوله‌کربنی روی مس چند بلوری حاوی مرزهای دانه متعدد را گرفته است.

    رونمایی از نخستین دوربین ویدیوئی وایرلس اسکایپ HD جهان

    شرکت Amaryllo از نخستین دوربین ویدیویی وایرلس HD جهان در بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری ابزار الکترونیکی در برلین رونمایی کرد.
    به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به طور معمول، دوربین‌های پروتکل اینترنت (IP) از سرورهای شخص ثالث استفاده می‌کنند. با این حال، دوربین iCam HD از فناوری‌های نظیر-به-نظیر اسکایپ استفاده می‌کند و این امر منجر به ثبات و اعتمادپذیری افزایش‌یافته انتقال داده‌ها و همچنین وضوح شنیداری و دیداری بهتر می‌شود.
    خود دوربین جدید ویدیو را دریافت کرده و آن را با تفکیک‌پذیری 720p منتقل می‌کند.
    از دیگر ویژگی‌های دوربین ابداعی می‌توان به بینایی نور مادون‌قرمز به فاصله پنج متری و یک شکاف ذخیره‌سازی 32 گیگابیتی microSD اشاره کرد.
    این سامانه همچنین شامل حسگرهای حرکتی و شنیداری است و می‌تواند در صورت شناسایی حرکت، هشدارهای اس ام اس ارسال کند.
    این امر نه فقط امکان استفاده از آن به عنوان ابزار هدایت مکالمات اسکایپ، بلکه امکان کاربرد به عنوان ناظر/هشدار زمان واقعی دارای دسترسی به اینترنت را برای نوزدان، حیوانات خانگی، امنیت منزل یا دیگر کاربردها می‌دهد.
    سامانه ابداعی یک واحد مستقل نیست و کاربران به رایانه یا تلفن‌همراه وایرلس برای برقرار تماس‌هایشان با آن نیاز دارند.
    نسخه پایه دوربین جدید 149.9 دلار ارزش دارد و نسخه دارای کنترل از راه دور آن نیز به بهای 199.9 دلار فروش می‌رود.

    افزایش 12 برابری ظرفیت ابرخازن‌های گرافنی با طراحی جدید

    محققان استرالیایی موفق شدند با طراحی جدید، ظرفیت ابرخازن‌های گرافنی بعنوان ادوات کاربردی در صنعت الکترونیک را 12 برابر افزایش دهند.
    به گزارش سرویس فناوری ایسنا، محققان استرالیایی موفق شدند با استفاده از گرافن نسل جدیدی از ادوات ذخیره اطلاعات را بسازند که نسبت به ادوات فعلی بسیار کوچک‌تر هستند. این گروه تحقیقاتی از دانشگاه موناش راهبرد تازه‌ای برای تولید ادوات ذخیره‌کننده اطلاعات ارائه کردند که در آن از ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن استفاده شده است. این ابرخازن‌ها را می‌توان در ادوات مختلف از قبیل خودروهای الکترونیکی و دستگاه‌های همراه استفاده کرد.
    ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن حاوی الکترولیت سیالی هستند که درون آن مواد کربنی متخلخل قرار دارد، این سیال قادر است تا حاملین‌ بار را از خود عبور دهد. ابرخازن‌های مبتنی بر گرافنی که در حال حاضر تولید می‌شوند، دارای طول عمر بالا و زمان شارژ بسیار کوتاه هستند؛ اما مشکل اصلی آنها ظرفیت بسیار کم برای ذخیره‌سازی انرژی است، در واقع دانسیته انرژی این ابرخازن‌ها بسیار کم است. این ابرخازن‌ها پنج تا هشت وات ساعت بر لیتر انرژی ایجاد می‌کنند که برای استفاده در ادوات الکترونیکی کافی نیست، در نتیجه نیاز به شارژ مجدد در فاصله زمانی‌های کوتاه دارند.
    این گروه تحقیقاتی موفق به ساخت ابرخازن‌های مبتنی بر گرافن شده‌اند که 60 وات ساعت بر لیتر انرژی ایجاد می‌کنند که تقریبا معادل انرژی است که توسط باتری‌های اسیدی سربی تولید می‌شود، این رقم 12 برابر بیشتر از انرژی تولید شده توسط ابرخازن‌های گرافن موجود در بازار است.
    مدت‌هاست که ساخت ابرخازن‌های گرافنی سبک، کوچک، متراکم با دانسیته انرژی بالا به عنوان چالشی برای محققان هستند. برای ساخت ابرخازنی با ظرفیت بالا این گروه تحقیقاتی از فیلم گرافنی استفاده کردند که پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته بود، با این تفاوت که در این پروژه از الکترولیتی استفاده شد که می‌تواند فاصله میان صفحات گرافن را در مقیاس نانو حفظ کند. در صورت کنترل این شرایط، الکترولیت در میان صفحات گرافن دو نقش عمده پرکننده فضای میان صفحه‌ها و ایجاد هدایت الکتریکی را ایفا خواهد کرد.
    در مواد کربنی متخلخل و مستحکم معمولا فضایی در ساختار کربنی بدون استفاده باقی می‌ماند، اما در این طراحی جدید این فضا کاملا از بین رفته و از تمام ظرفیت‌های کربن استفاده می‌شود. روش ساخت این ابرخازن بسیار شبیه فرآیند تولید کاغذ است، بنابراین فرآیندی ارزان و ساده بوده که می‌توان برای تولید انبوه از آن استفاده کرد.

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید