تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 10
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 1
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 4
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 536
  • بازدید سال : 2027
  • بازدید کلی : 39652
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 18.221.13.173
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    آموزش تست قطعات الکترونیک با مولتی متر قسمت دوم

    آموزش تست قطعات الکترونیک با مولتی متر قسمت دوم

     

    چطور میشه بایک اهمتر یا مولتی متر قطعات الکترونیکی را اندازه گیری کرد؟

    در مقاله آموزش تست قطعات الکترونیک با مولتی متر قسمت اول با تست قطعات خارج از مدار آشنا شدیم این بار میخواهم تست همان قطعات را یاد بدهم با این تفاوت که این بار قطعات روی برد می باشد.

    برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

    ساخت سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان توسط محققان ایرانی

    سامانه حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان (کیهان) به همت یکی از شرکتهای مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شد.

    به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه اصفهان، دکتر محمود شیخ زین‌الدین، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر افزود: گسترش بی‌سابقه‌ی صنعت IT در سال‌های اخیر، تقاضاها برای دریافت سرویس‌ها و خدمات به صورت الکترونیکی و عموما در بستر اینترنت را بسیار افزایش داده و این در حالیست که مقوله هک نیز رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده ‌است.

    وی با بیان این که به همین دلیل مدیران سازمان‌ها با تقابلی جدی در ارائه سرویس‌ها به صورت الکترونیکی و امنیت سازمان و اطلاعات خود روبرو هستند، تصریح کرد: سامانه «کیهان» محصول انحصاری شرکت سازنده آن است که با هدف حفاظت از اطلاعات سرورهای حیاتی سازمان طراحی و پیاده سازی شده است.

    رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این محصول انحصاری که دارای گواهی ثبت اختراع به شماره 70961 است، ادامه داد: ایمن سازی ارتباطات در این سامانه بر اساس تونل‌های امنیتی در لایه شبکه و با استفاده از پروتکل اختصاصی شرکت سازنده انجام می‌شود.

    به گفته وی، تکیه بر توکن‌های سخت‌افزاری در فرآیند احراز اصالت کاربران به منظور جلوگیری از ایفای نقش سایرین، کنترل دسترسی جداگانه هر کاربر به بخش‌های مختلف مزرعه سرور، تامین محرمانه بودن و صحت داده‌های مبادله شده کاربران با سرورهای تحت حفاظت، جلوگیری از حملات رایج در کاربردهای تحت شبکه شامل Monitoring، Modification، تکرار و Man in the Middle، امکان تعریف LANهای مجازی امن به صورت متمرکز و توزیع شده، عدم نیاز به تغییر در برنامه‌های کاربردی جهت تامین امنیت آن‌ها و دانش کاملا بومی در طراحی پروتکل‌ها و الگوریتم‌های رمزنگاری از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

    شیخ زین‌الدین در ادامه با بیان اینکه شرکت طراح سامانه «کیهان»، نسل چهارم این سامانه را با هدف برطرف‌ کردن نیازمندی‌های جدید مشتریان خود و نیز افزایش توانمندی‌های این محصول طراحی و ساخته است، خاطرنشان کرد: مشاهده میزان دسترسی‌های کاربران مجاز به مزرعه سرورها از طریق تحلیل ترافیک ارسالی آنها، افزایش قابلیت دسترسی و مقاومت در برابر خرابی با امکان توزیع بار بر روی چند سرور کیهان با امکان همگام‌سازی اتوماتیک در بین آنها، امکان تعریف مدیران میانی با قابلیت‌های کنترل شده به منظور توزیع فرآیند مدیریت سیستم، ثبت رویدادهای کامل سیستم شامل ورود و خروج کاربران، عملیات مدیران و تنظیمات سیستم، افزایش پهنای باند شبکه و امکان استفاده از گواهی‌نامه دیجیتالی کاربران در فرآیند احراز اصالت از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

    تبدیل امضا و اثرانگشت به ال ای دی

     

    محققان موسسه فناوری جورجیا با استفاده از هزاران سیم در مقیاس نانو، ابزار حسگری جدید را طراحی کرده‌اند که فشار مکانیکی ناشی از یک امضا یا اثرانگشت را مستقیما به سیگنال‌های روشنایی تبدیل می‌کند و می‌توان این سیگنال‌ها را پردازش کرد.

    به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابزار حسگر جدید می‌تواند حس لامسه مصنوعی را ارائه دهد و حساسیت قابل‌مقایسه با حساسیت پوست انسان را تولید کند.

    به جز جمع‌آوری امضاها و اثرات انگشت، می‌توان از این تکنیک در تصویربرداری زیستی و سیستم‌های میکروالکترومکانیکی (MEMS) استفاده کرد.

    این فناوری همچنین رویکرد جدیدی را برای رابط‌های انسان-ماشین ارائه می‌دهد.

     به گفته ژونگ لین از موسسه فناوری جورجیا، می‌توان با خودکار نوشت و این حسگر به طور نوری آنچه که فرد می‌نویسد را با تفکیک‌پذیری بالا و با نرخ پاسخ‌دهی بسیار سریع شناسایی کند. 

    به ادامه مطلب مراجعه کنید

    رایانه های متفکر یک گام به حقیقت نزدیکتر شدند

    دانشمندان IBM یک نرم افزار برنامه نویسی جدید تولید کرده اند که رایانه ها را قادر به تقلید از فرآیند تفکر می سازد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، دو سال پیش IBM یک تراشه رایانه ای به نمایش گذاشت که از عملکرد فرآیند تفکر انسان الهام گرفته بود که با انرژی کم کار می کرد و حجم فشرده شده ای از مغز بود. این تراشه ها ارائه کننده سنگ بنای رایانه هایی هستند که می توانند از توانایی مغز تقلید کرده و برای پاسخ به حسگرهای زیستی توسعه یابند تا حجم وسیعی از اطلاعات را از منابع مختلف در یک زمان واحد تجزیه و تحلیل کند.

    اما این تراشه ها نیازمند یک نوع بسیار متفاوت از مدل برنامه نویسی نسبت به آن چیزی است که در رایانه های امروز استفاده می شود.

    مدل برنامه نویسی جدید IBM قالب عملکرد پیوسته رایانه های امروز را شکسته و برای محاسبات شناختی طراحی شده که می تواند نسل جدید از شبکه های حسگر هوشمند را فعال کند که توانایی مغز را برای ادراک، کنش و شناخت تقلید می کند.

    دارمندرا مودها محقق اصلی و مدیر ارشد در بخش تحقیقات IBM گفت: ساختار و برنامه ها به طور نزدیک در هم تنیده شده اند، یک ساختار جدید نیازمند یک پارادایم برنامه نویسی جدید است.

    وی افزود: ما تلاش می کنیم که یک زبان فرترن برای تراشه های محاسباتی سیناپسی تولید کنیم و درحالی که رایانه های امروز را تکمیل می کنیم، یک توانایی کاملا جدید تکنیکی در برنامه نویسی و به کار گرفتن سیستمهای جدید یادگیری در حال بارور شدن است.

    مشهورترین نمونه محاسبات شناختی رایانه واتسون IBM است که در سال 2011 روی یک بازی فکر و تلاش می کرد دو حریف انسانی را شکست دهد. واتسن به زبانهای برنامه نویسی موجود برای تحلیل زبان طبیعی، شناسایی منابع، یافتن و تولید نظریه وابسته بود.

    هدف بلند مدت IBM ساخت تراشی با 10 میلیارد عصب ( پردازشگر) و یک صد تریلیون سیناپس ( بایتهای حافظه) بوده است که تنها یک کیلووات انرژی مصرف می کند و دو لیتر حجم دارد.

    IBM نمونه چشم انسان که از طریک یک ترابایت اطلاعات در روز کار می کند مطرح کرده است. محققان با استفاده از این مدل جدید برنامه نویسی می توانند عینکهای ویژه ای با حسگرهای صوتی و تصویری بسازند که می تواند اطلاعات اوپتیکال را پردازش کند. این امر به افرادی که از نظر بینایی معلولیت دارند این امکان را می دهد که مطمئن ترین مسیر را انتخاب کنند و در محیط با استفاده از بلندگوها و یا دستگاه های داخل گوش حرکت کنند.

    این فناوری را می توان در اتومبیلها، دستگاه های تصویربرداری پزشکی، تلفنهای هوشمند، دوربینها و رباتها نیز به کار برد.

    IBM نتایج تحقیقات خود را در همایش بین المللی مشترک شبکه های عصبی در دالاس ارائه می کند.

    پرسرعت‌ترین حافظه جهان عرضه شد

    پرسرعت‌ترین حافظه جهان که نخستین حافظه جامد دوگانه مخصوص سازمان‌ها(SSHD) محسوب می‌شود، علاوه بر ارائه ظرفیت زیاد برای ذخیره‌سازی اطلاعات، دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی حافظه جامد را با سرعت بالا فراهم می‌کند.

    به گزارش فارس به نقل از آی‌تی‌پی، شرکت Seagate از بزرگترین تولیدکنندگان حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات در جهان از هفته جاری عرضه "سریع‌ترین هارددیسک جهان" که با نام Enterprise Turbo SSHD شناخته می‌شود را آغاز کرد.

    این محصول که نخستین حافظه جامد دوگانه مخصوص سازمان‌ها(SSHD) محسوب می‌شود، علاوه بر ارایه ظرفیت زیاد برای ذخیره‌سازی اطلاعات امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی حافظه جامد را با سرعت بالا فراهم می‌کند.

    شرکت Seagate با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد: «هارددیسک Enterprise Turbo SSHD بر اساس استانداردهای جدید ساخته شده است و قابلیت‌های اجرایی آن نسبت به حافظه‌های کنونی 15K-RPM سه برابر بیشتر است. این حافظه پرسرعت در ظرفیت 600 گیگابایت عرضه می‌شود».

    در ادامه بیانیه این شرکت آمده است: «ما با یکپارچه سازی حافظه‌های جامد و فناوری‌های مغناطیسی موفق شدیم سیستم Turbo را برای این محصول جدید به گونه‌ای ارتقا دهیم که ضمن افزایش سرعت هارددیسک‌ها(HDD) ظرفیت داخلی محصولات هم افزایش یابد».

    لازم به ذکر است طی چند سال گذشته دو شرکت Seagate و IBM همکاری‌های فراوانی را با یکدیگر انجام دادند تا بر اساس آن مدل‌های مفهومی از حافظه‌های سازمانی SSHD را تولید کند. نمونه اولیه این حافظه‌های سازمانی پس از ساخت در آزمایشگاه Seagate، روی سرورهای IBM System x مورد آزمایش قرار گرفته است.

    ساخت میکرو ابرخازن های قدرتمند/ تلفنهای همراه پوشیدنی

    دانشمندان میکرو ابر خازن قدرتمندی ساخته اند که فقط چند نانومتر ضخامت دارد و می تواند زمینه ای برای وسایل الکترونیکی پوشیدنی و انعطاف پذیر هموار سازد.

    به گزارش خبرگزاری مهر، اندازه این تامین کننده کوچک انرژی، کمتر از یک سانتی متر است و برای کمک به ساخت تلفن های همراه و دوربین های سبک تر، کوچکتر و نازک تر، از یک ماده انعطاف پذیر ساخته شده است.

    محققان یکی از مشکلات ساخت کوچک تر وسایل الکترونیکی قابل حمل مانند تلفن های همراه را کاهش اندازه و افزایش انعطاف پذیر منابع انرژی در مدارات الکترونیکی می دانند.

    ابر خازن ها تامین کننده های جذابی برای انرژی هستند چرا که می توانند به اندازه یک باتری انرژی ذخیره کنند و از سوی دیگر از مزیت تخلیه پرسرعت انرژی نیز برخوردارند.

    به طور معمول الکترودهای ابرخازنی از کربن یا پلیمرهای رسانا ساخته می شوند اما این شیوه نسبتا پرهزینه است.

    اکنون گروهی از دانش پژوهان به سرپرستی پروفسور اولیور اسمیت از مرکز تحقیقات مواد و حالت جامد در موسسه Leibniz آلمان استفاده از دی اکسید منگنز را به عنوان ماده الکترودی جایگزین مورد بررسی قرار داده اند. دی اکسید منگنز از نظر زیست محیطی پاک تر، و نسبت به دیگر مواد استاندارد ارزان تر است.

    آزمایش این میکرو ابرخازن های جدید نشان می دهد این مخازن انرژی نسبت به دیگر ابر خازن های کنونی می توانند انرژی بیشتری را ذخیره کرده و توان بیشتری را برای وسایل الکترونیکی فراهم می آورد.

    بهبود پردازش اطلاعات با نانوساختار گرافنی جدید

    یک تیم تحقیقاتی در MIT موفق شد با قرار دادن گرافن در میان دو لایه از ماده‌ای فروالکتریک ساختاری بسازد که از آن می‌توان برای پردازش سیگنال‌های نوری استفاده کرد.

    به گزارش سرویس فناوری ایسنا، از مزایای دیگر این ساختار، مصرف انرژی پایین آن است که می‌تواند در محدوده‌های تراهرتز کار کند، در نتیجه برای ادوات مخابراتی بسیار ایده‌آل است.

    پژوهشگران موسسه فناوری ماساچوست، سیستم جدیدی مبتنی بر گرافن ارائه کردند که می‌تواند برای پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. این سیستم می‌تواند موجب کوچک‌تر شدن تراشه‌ها و حافظه‌های کامپیوترها شود، همچین سرعت کامپیوترها را افزایش داده و مصرف انرژی آنها را کاهش می‌دهد.

    این سیستم جدید با استفاده از کنترل امواج موسوم به پلاسمون‌های سطحی کار می‌کند. پلاسمون سطحی به نوسانات الکترون که در سطح میان دو فلز محدود شده، گفته می‌شود. فرکانس امواج در این سیستم جدید در محدوده تراهرتز است که این محدوده میان مادون قرمز دور و ماکروویو قرار دارد. بنابراین برای استفاده در نسل جدید کامپیوترها بسیار مناسب خواهد بود.

    از این سیستم می‌توان در ساخت ادواتی که با پرتوهای نور کار می‌کنند، نظیر تراشه‌های فتونیک و کابل‌های فیبر نوری استفاده کرد. در حال حاضر گلوگاه موجود در ساخت این ادوات، سرعت کم انتقال اطلاعات و بالا بودن تعداد قطعات مورد نیاز برای کار است.

    این روش جدید موجب می‌شود تا ابعاد قطعات کوچک شده در نتیجه یک دهم فضای فعلی، برای ساخت ادوات نیاز خواهد بود. بنابراین می‌توان یک دستگاه را در ابعاد یک تراشه تولید کرد.

    این تیم تحقیقاتی، گرافن را میان دو لایه از ماده فروالکتریک قرار داده و به شکل ساندویچی شکل در آورده‌اند. این گروه، از نیوبات لیتیم به عنوان ماده فروالکتریک استفاده کردند، اما می‌توان از مواد دیگر نیز استفاده کرد. نور می‌تواند در این فضای بسیار کوچک میان دو ماده گیر بیفتد. با این کار می‌توان سیستمی جهت پردازش سیگنال‌های نوری ساخت. از سوی دیگر با این روش می‌توان وسیله‌ای برای نگارش و خواندن اطلاعات با سرعت بالا ایجاد کرد.

    «دیمیتری باسوف»، استاد دانشگاه کالیفرنیا درباره یافته‌های این گروه تحقیقاتی می‌گوید: نتایج این پژوهش بسیار جالب توجه است، در این پروژه ساختاری پلاسمونیک ارائه شده که برای استفاده در محدوده تراهرتز مناسب است، من مطمئن هستم که گروه‌های تحقیقاتی دیگری نیز به سراغ این روش خواهند آمد.

    ساخت یک ترانزیستور جدید بدون محدودیت ابعاد

    پژوهشگران آمریکایی موفق شدند با استفاده از نانولوله‌های نیترید بور و نقاط کوانتومی ترانزیستور جدیدی بسازند که محدودیت‌های ترانزیستور نیمه‌هادی را ندارد.

    به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در طول چند دهه گذشته ابعاد ادوات الکترونیکی کوچک‌تر شده است، به طوری که در حال حاضر می‌توان چند میلیون ترانزیستور را روی یک تراشه قرار داد. اما ترانزیستورهای مبتنی بر مواد نیمه‌هادی تا حد مشخصی می‌توانند کوچک شوند. این در حالی است که با روند فعلی کوچک شدن ترانزیستورها، تا 10 یا 20 سال آینده ما به محدوده‌ای خواهیم رسید که ترانزیستورها از آن کوچک‌تر نخواهند شد. مواد نیمه‌هادی یک مشکل دیگر نیز دارند. آنها در حین کار گرمای زیادی تولید کرده، در نتیجه بخشی از انرژی به این صورت از بین می‌رود.

    برای حل این مشکل، دانشمندان به دنبال گزینه‌های مختلفی هستند تا از آنها برای تولید ترانزیستور استفاده کنند. در سال 2007 «یوک کین یاپ» از دانشگاه صنعتی میشیگان روشی ارائه کرد که می‌تواند فصل تازه‌ای در حوزه ترانزیستورها ایجاد کند.

    «یاپ» می‌گوید: ایده من این بود که با استفاده از مواد عایق نانومقیاس روی یک سطح فلزی نانومقیاس ترانزیستور بسازم. در واقع می‌توان یک تکه پلاستیک را در نظر گرفت و پودر فلزی را روی آن پخش کرد. در صورتی که این کار درست انجام شود، می‌توان ترانزیستور ساخت. من برای ساخت چنین ترانزیستوری از نانولوله‌های نیترید (BNNTs) بور به عنوان زیرلایه استفاده کردم.

    این تیم تحقیقاتی روشی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان، نانولوله‌های نیترید بور را به صورت فرش مانند برای ساخت ترانزیستور استفاده کرد. این گروه با استفاده از لیزر، ذرات طلا به ابعاد 3 نانومتر را روی این سطح قرار دادند تا ساختاری با زیرلایه نانولوله حاوی نقاط کوانتومی (QDs-BNNTs) ایجاد شود. نانولوله‌های نیترید بور به دلیل ابعاد کوچک و قابل کنترل و همچنین یکنواخت بودن و عایق بودن، زیرلایه مناسبی برای تولید ترانزیستور است. این نانولوله‌ها می‌توانند ابعاد نقاطی که روی آن قرار داده می‌شوند را محدود کنند.

    این گروه با افزودن الکترود به این سیستم موفق به مشاهده پدیده‌ای موسوم به تونل‌زنی کوانتومی شدند. در این پدیده، الکترون‌ها از یک نقطه کوانتومی به نقطه دیگر جهش می‌کنند. این گروه موفق شدند بدون استفاده از مواد نیمه‌هادی ترانزیستور بسازند. در صورتی که ولتاژ کافی اعمال شود، حالت رسانایی سوئیچ می‌شود و در صورت قطع شدن ولتاژ این روند حالت عکس می‌گیرد. از آنجایی که الکترون‌ها از سیستم خارج نمی‌شوند، اتلاف انرژی و گرم شدن وجود ندارد.

    تلفن همراه، جایگزین کلید منازل می‌شود

    برنامه جدید Kwikset Kevo نسخه‌های الکترونیکی کلید‌ها را برای قفل‌های چندگانه بر روی تبلت یا گوشی هوشمند ذخیره می‌کند.

    به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با استفاده از این برنامه، هنگامی که کاربری به دفتر کار یا منزلش نزدیک می‌شود، گوشی به صورت بی‌سیم و با استفاده از بلوتوث می‌تواند در را باز کند و حتی نیازی به بیرون آوردن آن از جیب‌ نیست.

    برنامه ابداعی هم‌اکنون فقط برای ابزار iOS در دسترس است اما شرکت طراح بر روی نسخه‌های اندروید و بلک‌بری نیز مطالعه می‌کنند.

    برای تبدیل در معمولی به دری که به این برنامه واکنش نشان دهد، کاربران باید قفل‌های جدید را بر روی تمامی درهایی که می‌خواهند به صورت هوشمند باز کنند، نصب کنند.

    بهای برنامه Kwikset Kevo به همراه قفل‌های جدید 144 پوند گزارش شده است.

    زمانی که یک در برای این برنامه فعال می‌شود، کاربران می‌توانند کلیدهای الکترونیکی (eKey) را به دوستان و خانواده خود بفرستند و به آن‌ها امکان دسترسی موقت یا دائم به این فناوری را بدهند.

    به منظور جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، برنامه با استفاده از جی پی اس در می‌یابد که آیا کاربری از پیش در درون ساختمان است یا خیر و هر کاربر منفرد نیز به طور منحصربه‌فرد شناسایی می‌شود.

    قفل‌های جدید با یک کلید فیزیکی تجهیز شده‌اند به طوری که کاربران می‌توانند در صورتی که باتری گوشی هوشمندشان تمام شود یا تمایل داشته باشند بدون گوشی از منزل خارج شوند . در را با آن باز کنند.

    همچنین در بسته Kwikset Kevo برای کودکانی که گوشی هوشمند ندارند یا افرادی که دارای ابزار iOS نیستند، فاب‌هایی (Fob) تعبیه شده است.

    مقامات شرکت «سازندگان سخت‌افزار و ارتقاء منزل» و مبتکر این برنامه، معتقدند 79 درصد از افراد بین 18 تا 44 ساله برای دست کم 22 ساعت در روز گوشی‌های هوشمندشان را به همراه دارند و دیگر آن که کاربران تمایلی ندارند دسته کلیدشان را هر جایی که می‌روند، با خود به همراه ببرند.

    برنامه Kevo با دو باتری AA عمل می‌کند که به ادعای شرکت سازنده، می‌تواند بسته به میزان مصرف، تا یک سال ماندگاری داشته باشد.

    با ترکیب تلفن‌های همراه‌ موجود و فناوری‌های بلوتوث، در‌های منزل وارد عصر دیجیتالی می‌شوند.

    حرارت سنج هوشمند آشپزخانه با آی فن

    یک گروه از مهندسان طراح تگزاس حرارت سنج هوشمندی برای استفاده در آشپزخانه ساخته اند که به طور مستقیم به آی فن متصل می شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر، این حرارت سنج هوشمند به قابلمه و حتی طبقه های فر متصل می شود و کابل مقاوم به گرمای سیلیکونی آن به آی فن، آی پد و آی پد تاچ متصل می شود و پس از آن با اپلیکیشن همراه این کابل که در حال حاضر تنها برای سیستم عامل iOS عرضه شده می توانیم دمای غذا را با جزئیات اندازه گیری کنید.

    هنگام اندازه گیری حرارت غذا، جدولی از دمای غذا نشان دهنده حرارتهای مختلف طی زمان است و نوارهای مشخص شده در سایه نشان دهنده دامنه حرارت ایده آل برای هر آن چیزی است که کاربر می پزد.

    این سیستم به کاربر این امکان را می دهد که برای دمای حرارت خود نظر خود یک هشدار تعیین کند تا در صورتی که دما بالا و پایین تر از حد مطلوب بروند مطلع شود. سایر دستگاه های دارای سیستم عامل iOS در خانه که دارای همین اپلیکیشن هستند این اخطار را به کاربر می رساند.

    توسعه دهندگان این ابزار و اپلیکیشن اظهار می دارند که نوآوری آنها برای پخت مرغ و بوقلمون کاربردی است.

    این حرارت سنج که نام آن "رنج" انتخاب شده در دو نوع طراحی شده، شکل آبی آن با 12 سانتیمتر طول که سر حرارت سنج آن گرد و سیم آن به 90 سانتیمتر می رسد و برای استفاده عمومی است، اما شکل ایمبر یا گرم آن که دارای سیم 1.2 متری است به طور خاص برای گوشت طراحی شده و سر آن تیز است. براساس اظهارات توسعه دهنده این ابزار دمای غذا را تا 230 درجه اندازه گیری می کند.

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید