تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 9
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 60
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 6
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 20
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 951
  • بازدید سال : 3529
  • بازدید کلی : 41154
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.143.253.76
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    فلش مموری یک بار مصرف ساخته شد

     

    فلش مموری یکی از کاربردی ترین تجهیزات رایانه ای در ایران و جهان است و به همین خاطر شرکتهای بزرگ فناوری جهان، هر روز حافظه‌هاي فلش جالب و پيشرفته ‌اي به بازار عرضه مي‌ کنند.
    ولي گاهي اوقات نياز به داشتن يک عدد حافظه فلش ساده، درست مانند نياز به داشتن يک عدد چسب زخم، ضروري است و نمی شود برای رفع نیاز، ترفند یا راه حلی فوری قابل کشف نیست.
    اما شرکتهای فناوری، محصولی را طراحی کرده اند که در اين مواقع به راحتي کار کاربران را راه مي‌اندازد. این وسیله نوعي حافظه فلش فوري است که در اندازه يک کارت تلفن طراحي شده و 4 عدد حافظه فلش در آن تعبيه شده است که کاربر در هنگام نياز فوري مي‌ تواند يکي از آن‌ها را از بقيه جدا کرده و استفاده کند.
    جنس اين محصول 4 گيگابايتي 100 درصد قابل بازيافت بوده و از جنس خمير کاغذ است و در تبلیغات آن تاکید شده که کاربر مي‌ تواند بقيه این فلش ها را کنار گذاشته و در صورت نياز از آن‌ها استفاده کند.

    جسچرهای سه بعدی و چشمی، در لا به لای کدهای گوگل گلس یافت شد

    بله، به نظر می رسد گوگل مجموعه ای جالب از جسچرهای غیر صوتی را برای پروژه گلس در نظر گرفته که به شما امکان می دهند با انگشتان، چشم ها و سر تان به دادن دستورات مختلف بپردازیدبه عنوان مثال می شود با گرفتن دو انگشت مقابل دوربین در مرورگر اینترنت زوم به داخل یا به خارج را انجام داد (شبیه صفحات لمسی که با نشگون گرفتن یا باز کردن دو انگشت از هم، چنین کاری می کنیم.) دستور دیگر، پلک یا چشمک زدن برای گرفتن عکس است.
    این اطلاعات توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit لو رفته که جسچرها را در عمق MyGlass پیدا کرده؛ MyGlass اپلیکیشنی است که گوگل گلس را همراهی می کند و هفته گذشته ارائه شد. این کاربر، تصویر زیر را هم از کدهای مربوطه منتشر کرده. جالب ترین اشارات، جسچرهای سر، جسچرهای چشم (از جمله چشمک زدن برای ثبت عکس)، زوم دو انگشتی در مرورگر، حالت میهمان و حالت همراه هستند. دو تای آخر احتمالا مربوط به دادن دستگاه به افراد دیگر بدون نگرانی از دسترسی آنها به اطلاعات شخصی و امکان نمایش منظره چشم انداز دستگاه خود برای همراهان است. سه مورد اول هم به نظر می رسد همپوشانی هایی داشته باشند، یعنی برای یک دستور چند نوع چسجر قابل تعریف باشد.
    البته که ممکن است این جسچرها هرگز روشنایی آفتاب را به روی خود نبینند ولی وجود این کدها به آن معنا است که حداقل گوگل تست های اولیه را انجام داده. مسلما جسچرهایی مثل جسچر سر که برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می شوند، حساسیت بر انگیز نیستند ولی اگر قرار باشد با یک پلک بر هم زدن از منظره مقابل عکس گرفته شود، آن وقت دیگر چه کسی می تواند متوجه شود که دارنده دستگاه عکسی از او گرفته یا نه؟
    البته که عکس گرفتن با پلک زدن می تواند برای محیط هایی که امکان دادن دستورات صوتی وجود ندارد، (مثلا سالن سینما) توجیه پذیر باشد ولی به هر حال نمی توان نگرانی های مربوط به حریم خصوصی دیگران را نادیده گرفت. شاید کم کم شعار "خبیث نباش" گوگل هم به سرنوشت شعار "متفاوت بیندیش" اپل دچار شود، البته اگر تا الآن نشده باشد. 

    موتورهای جست‌وجوی ایرانی و رقابت با جست‌وجوگرهای بزرگ...

    موتورهای جست‌وجو‌گر در دنیای امروز اهمیت بسیاری یافتند؛ در این میان یکی از راه‌هایی که می‌توان در راستای استفاده کمتر از موتورهای خارجی امتحان کرد، استفاده از موتور‌های جست‌وجوی بومی و ایرانی است.

    موضوعی که مدت‌هاست بسیاری از مسوولان وزارت ارتباطات از تلاش برای راه‌اندازی آن خبر می‌دهند و این‌گونه اظهار می‌کنند که برای حمایت از بخش خصوصی آمادگی کامل دارند تا با ورود این بخش به عرصه‌ جست‌وجوگرهای ایرانی شاهد راه‌اندازی یک جست‌وجوگر قوی باشیم.

    در این میان گه‌گاه نیز نام‌هایی هم برای این موتور جست‌وجو مطرح می‌شود که از جمله این نام‌ها می‌توان به «یا حق»، «سلام» یا «فجر» اشاره کرد.

    البته راه‌اندازی یک موتور جست‌وجوی قوی پیش از هر چیز نیاز به سرمایه‌گذاری کلان دارد؛ در حال حاضر چندین موتور جست‌وجوی ایرانی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که برخی از این جست‌وجوگرها به نسبت عملکرد مناسبی هم دارند.

    به عنوان مثال در یکی از جست‌وجوگر‌های ایرانی که با نام «پارسی‌جو» و با آدرس Parsijoo.ir از مدتی پیش فعالیت خود را آغاز کرده، علاوه بر امکان جست‌وجو، امکانات جذاب دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

    به عنوان مثال شما در زمان مراجعه به صفحه اول این موتور جست‌وجو می‌توانید دمای هوا، اوقات شرعی و وضعیت آلودگی‌ هوا را نیز مشاهده کنید.

    هم‌چنین در این جست‌وجوگر امکانی در نظر گرفته شده است تا شما با تغییر شهر بتوانید اطلاعات مربوط به شهرهای دیگر را نیز به دست آورید.

    علاوه بر این بخش جست‌وجوی عکس و تصویر «پارسی‌جو» با سرعتی مناسب عمل کرده و حداقل در این روزها که جست‌وجوی عکس در گوگل مدت‌ها زمان می‌برد، این موتور جست‌وجو می‌تواند با سرعتی به مراتب بالاتر عکس‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

    نکته‌ دیگر این‌که به تازگی بخش ترجمه این موتور جست‌وجو نیز فعال شده و شما می‌توانید به دو زبان فارسی به انگلسی و بالعکس از ترجمه مطالب نیز بهره‌مند شوید.

    اما بخش جالب دیگری که در پارسی‌جو در نظر گرفته شده، بخشی است به نام «سادانا» که با مراجعه به این بخش افراد می‌توانند اطلاعات جالبی به دست آورند.

    یکی از بخش‌های در نظر گرفته شده در «سادانا» بخشی به نام ۱۱۸ است که با مراجعه به آن افراد می‌توانند بدون تماس با ۱۱۸ شماره محل مورد نظر خود را جست‌وجو کنند. البته این بخش تاکنون تنها برای استان یزد فعال شده و فعال‌شدن آن در سایر شهرهای کشور نیاز به مدتی زمان دارد.

    بخش دیگری که در «سادانا» در نظر گرفته شده بخش دارو است که دراین بخش شما می‌توانید با وارد‌کردن نام داروی مورد نظر اطلاعات متعدد و کاملی درباره‌ی آن به دست آورید و بدانید موارد هدف، مکانیسم، موارد منع مصرف و عوارض یک دارو به چه صورت است.

    هم‌چنین در قالب بخشی که به آشپزی اختصاص داده شده، شما می‌توانید اسامی غذاهای مختلف را وارد کرده تا طرز تهیه انواع مختلف آن غذا در زمانی اندک جلوی چشمتان قرار گیرد.

    دیکشنری، اوقات شرعی، مبدل تاریخ، فرهنگ معین، قرآن، آب و هوا، ماشین حساب، تعبیر خواب و رسم نمودار امکانات و بخش‌های دیگری است که در قالب این موتور جست‌وجو امکان استفاده از آنها برای کاربران فراهم شده و در نهایت به نظر می‌رسد در صورت اطلاع‌رسانی صحیح و آشنا‌کردن مردم حتی اگر به‌طور کامل این موتور جست‌وجو نتواند اطلاعاتی که در گوگل قابل دسترس است را فراهم کند اما در بسیاری موارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای گوگل در زمینه‌ی دسترسی به اطلاعات داخلی باشد.

    البته در کنار «پارسی‌جو»، این روزها موتور جست‌وجوهای دیگری مانند «جاماسپ»، «سلام»، «پارسیک»، «ریسمون»، «بیات» و ... نیز در حال فعالیت هستند که در صورت معرفی و اطلاع‌رسانی درست علاوه بر کاهش مراجعه به گوگل و به دنبال آن تسریع جست‌وجو‌ها می‌توان در راه‌داشتن یک یا چند جست‌و‌جوگر قوی ایرانی نیز گام برداشت. 

    Brix؛ بزرگ رایانه کوچک

     

    در طول برگزاری این تور، گیگابایت یکی از محصولات جدید خود را با نام “Brix” معرفی کرده است.
    Brix در دسته Mini-PC های بسیار کوچک قرار می گیرد و به گفته کمپانی «تنها یک رقیب اصلی خواهد داشت.»
    این در حالی است که برخی از کارشناسان، Brix را با توجه به مشخصات و ویژگی هایش، در رقابت با ZBOX nano های زوتاک می‌بینند.
    برخی دیگر رقیب آن را NUC اینتل حدس زده‌اند. Brix که شاید یک سیستم مدیاسنتر یا سینمای خانگیِ –بسیار کوچک- باشد، بسته به بودجه شما، حق انتخاب ۴ مدل پردازنده را خواهد داد؛ Celeron ۱۰۰۷U، Core i۳-۳۲۲۷U، Core i۵-۳۳۳۷U و Core i۷-۳۵۳۷U.
    همچنین شکاف mSATA برای SSD و دو شکاف رم تا ۱۶ گیگابایت گنجایش.
    یک درگاه USB ۳.۰ در جلوی Brix و یکی دیگر از آن به همراه HDMI، mini DisplayPort و Gigabit Ethernet در پشت محصول تعبیه شده است.
    قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم هم از طریق یک کارت mini PCIe در خود محصول میسر شده است.
    یکی دیگر از قابلیت‌های Brix، پشتیبانی از اتصال همزمان به دو نمایشگر برای بهره‌وری‌های حرفه‌ای است.
    احتمال می رود که بازار هدف این محصول مدارس، کاربری های شخصی و تجاری باشد. هنوز در رابطه با قیمت Brix جزییاتی منتشر نشده است.
     

    روشی برای استفاده از GMail به عنوان یک درایو

    اگر بخواهید فایل‌های خود را در Gmail اکانت خود ذخیره کنید، باید آن‌ها را از طریق یک آدرس E-mail دیگر به آن ارسال کنید، به عبارت دیگر باید فایل‌های مورد نظرتان را به نامه Attach کنید و سپس آن را برای Gmail بفرستید. این کار کمی وقت‌گیر و پر دردسر است، برای همین عده‌ای تصمیم گرفتند تا با نوشتن برنامه‌هایی انجام این کار را آسان‌تر کنند. ظاهرا ایده اولیه این برنامه را آقای Richard Jones برای سیستم عامل لینوکس ارائه داده است، اما در حال حاضر چند برنامه برای این کار در ویندوز وجود دارد. از جمله برنامه‌های خوب می‌توان به Gmail Drive از آقای Bjarke Vikose اشاره کرد. می‌توانید آخرین نسخه این برنامه را از آدرس: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm دریافت کنید. Gmail Drive به صورت فایل Zip شده با حجم ۱۲۱ کیلوبایت است و پس از دریافت و باز کردن آن با برنامه‌های مخصوص Unzip، (یکی از این برنامه‌ها در بخش دریافت فایل موجود است) کافی است روی Setup کلیک کنید تا اجرا شود.

    پس از اجرای فایل Setup، اگر پنجره My Computer را باز کنید، خواهید دید که یک درایو به نام Gmail Drive به درایوهای قبلی اضافه شده است. حجم این درایو به اندازه ظرفیت Gmail یعنی حدود ۲ گیگابایت است و شما می‌توانید فایل‌های مورد نظر خود را به راحتی درون آن کپی کرده و یا از آن کپی کرده و یا از آن پاک کنید. دقت داشته باشید Gmail Drive یک درایو مجازی است که در حقیقت به عنوان یک لینک به درون Gmail Account شما عمل می‌کند، بنابراین زمانی Online نیستید نمی‌توانید فایل‌های خود را به این درایو کپی کنید. برای کار کردن با این برنامه علاوه بر داشتن یک اکانت در Gmail، به سیستم عامل ویندوز XP نیاز دارید. مرورگرهای اینترنت اکسپلورر از نگارش ۵/۵ به بعد، NetScape نگارش ۱/۷ به بعد، موزیلا از ۴/۱ به بعد و فایر فاکس ۸/۰ نیز به خوبی از این برنامه پشتیبانی می‌کنند.

    بعد از کپی کردن فایل‌ها به این درایو مجازی، اگر به آدرس Gmail خود Login کنید، تعدادی E-mail حاوی Attachment خواهید دید که در قسمت Subject ، نام و حجم آن فایل‌ها وجود دارد. نکته مهم دیگر راجع به این برنامه این است که در حالت عادی با اغلب سرویس‌های E-mail نمی‌توانید بیش از ۱۰ مگابایت فایل Attach کنید. اما با استفاده از Gmail Drive می‌توان به اندازه حجم خالی Gmail Box فایل کپی کرد و این برنامه به صورت خودکار آن را به Gmail Account ارسال می‌کند. به این ترتیب دیگر محدودیت ۱۰ مگابایت را نخواهید داشت. همچنین اگر فایلی از درون این درایو حذف شود، به طور خودکار از اکانت Gmail پاک خواهد شد.

    ین برنامه بسیار جالب، کاربردی و مفید است و نصب آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر پس از نصب آن، از برنامه راضی نبودید، می‌توانید به راحتی از Control Panel وارد add/Remove Programs شده و Gmail Drive Shell Extension را Remove کنید. 

    مینی آی پد، کوچک اما کارآمد

     

    آی‌پد مینی، آخرین عضو خانواده تبلت های اپل است که کمی با بقیه فرق دارد. این تبلت از نظر اندازه کوچک تر از دیگر آی‌پدهاست و فقط 7.9 اینچ اندازه دارد. با اینکه قیمت این تبلت در مقایسه با تبلت های هم اندازه خود کمی زیاد است اما عملکرد بی نقص آن چیزی نیست که کاربران به راحتی از کنار آن عبور کنند. همین یک دلیل کافیست که شاهد فروش بیش از 3 میلیون دستگاه در هفته نخست عرضه این دستگاه باشیم. طراحی زیبا و عملکرد عالی پردازنده و سیستم‌عامل همه دست به دست هم داده اند تا محصول موفق دیگری برای اپل رقم بزنند.طراحی و ساختبدنه آی‌پد مینی از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده است. این تبلت 200×135 میلی‌متر اندازه و 7.2 میلی‌متر ضخامت دارد. آی‌پد مینی از رقبای 7 اینچ خود همچون نکسوس 7 و کیندل فایر فقط یک اینچ بزرگ تر است اما باریک تر و سبک تر از آنهاست. به طوری که با وزن 310 گرم خود از نکسوس 7 با 340 گرم و کیندل فایر با 395 گرم وزن، سبک تر و حدود 3 میلی‌متر از هر دوی آنها باریک تر است.

    در بالای صفحه‌نمایش سوکت 3.5 میلی‌متری صدا بعلاوه کلید پاور، در سمت راست کلیدهای کنترل صدا و در زیر آن درگاه Lightning قرار دارند. این تبلت به اندازه کافی سبک هست تا بتوان با یک دست با آن کار کرد. تقریبا همه وب‌سایت هایی که نقدی برای آی‌پد مینی نوشته اند، متفق القول از طراحی بسیار زیبا و کیفیت ساخت عالی این دستگاه تعریف کرده اند. آی‌پد مینی از این دو نظر یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبای هم اندازه خود قرار دارد و این افتخاری دیگر برای اپل است.
    آی‌پد مینی صفحه نمایش 7.9 اینچ از نوع IPS با وضوح 1024×768 پیکسل دارد. تراکم تصویر این نمایشگر 162 پیکسل در هر اینچ است. رزولوشن این نمایشگر با آی‌پد 2 برابر است و در مقابل نسل سوم و چهارم آی‌پد هیچ حرفی برای گفتن ندارد. این صفحه نمایش در مقایسه با رقبایی همچون نکسوس 7 و کیندل فایر نیز کیفیت ضعیف تری ارائه می دهد.

    با همه این اوصاف، کیفیت صفحه نمایش بسیار مناسب است، زیر نور مستقیم آفتاب خوانایی لازم را دارد و زاویه دید آن نیز عالیست. البته رزولوشن آن برای خواندن متون نوشتاری نیز تا حدی ضعیف به حساب می آید.

    سخت‌افزار

    از نظر قدرت سخت افزاری نیز این تبلت کاملا مشابه آی‌پد 2 است. یک پردازنده دو هسته ای با سرعت یک گیگاهرتز از نوع A5 به همراه 512 مگابایت حافظه رم و البته پردازشگر گرافیکی PowerVR SGX543MP2 که باعث می‌گردد عملکرد سخت‌افزاری این تبلت نیز همانند دیگر محصولات اپل، بدون نقص و بسیار عالی باشد. از نظر قدرت سخت‌افزاری، این تبلت بدون هیچ نقصی به روان‌ترین شکل ممکن همه دستورات را اجرا می کند. آی‌پد مینی در سه ظرفیت 16، 32 و 64 گیگابایت عرضه می شود.

    با وجود قدیمی بودن مشخصات فنی این محصول، عملکرد آن از اجرای برنامه‌ها گرفته تا کارکرد کلی در سیستم‌عامل، مناسب است و هیچ گونه تاخیر یا افت فریمی در عملکرد آن دیده نمی شود. البته باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌های سنگین تا حدی برای اجرا شدن به زمان نیاز دارند.دوربین

    دوربین آی‌پد مینی، iSight نام دارد و 5 مگاپیکسل است. این دوربین لنز F2.4 و حسگر نور پس زمینه دارد. با این دوربین شاهد کمترین نویز در تصاویر هستیم. عکس ها بسیار زنده و شفاف هستند. با اینکه این دوربین فلاش ندارد اما عکس های گرفته شده در محیط های کم نور و تاریک نیز کیفیت بدی ندارند.

    به طوری که می توان گفت به راحتی می تواند رقبای خود را از رده خارج کند. این دوربین می تواند با کیفیت فول‌اچ‌دی 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری کند.همچنین دوربین دومی نیز در جلوی تبلت با کیفیت 1.2 مگاپیکسل برای مکالمات تصویری قرار دارد. به طور کلی باید گفت این دوربین‌ها برای کارهای عادی روزانه مناسب هستند.

    نرم‌افزار

    سیستم‌عامل آی‌پد مینی نسخه ششم iOS است. این نسخه تغییرات بسیاری نسبت به نسخه های پیشین داشته است. از جمله می توان به بهبود نرم‌افزار Siri اشاره کرد. به طور مثال، سیری جدید می تواند بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، مکان های تفریحی نزدیک را به کاربر پیشنهاد بدهد. سرویس FaceTime نیز برای مکالمات تصویری با سرعت بالاتر روی آی‌پد مینی قرار گرفته است. شاید به راحتی بتوان گفت، iOS 6 سریع‌ترین و روان‌ترین سیستم‌عامل موجود روی تبلت هاست.باتری

    پاشنه آشیل نسخه سوم آی‌پد، باتری آن بود و دلیل آن نیز بدون شک صفحه نمایش رتینای آن بود که بسیار باتری مصرف می کرد. اما آی‌پد مینی بهترین باتری را میان دیگر آی‌پدها دارد. این باتری با استفاده مداوم حدود یک روز کاری شارژ دارد که بسیار عالیست. این دستگاه برای شارژ کامل از طریق یواس‌بی حدود 4 ساعت زمان نیاز دارد. بر اساس آزمایشاتی که سایت انگجت در مورد باتری آی‌پد مینی انجام داده است، باتری نسخه وای‌فای حدود 12 ساعت و 40 دقیقه استفاده مداوم را پاسخ‌گوست.

    قیمت
    شاید بتوان یکی از معایب آ‌پد مینی را قیمت آن دانست. تقریبا همه صاحب نظران قیمت انتخابی اپل را تا حدی بالاتر از رقبا می‌دانند. هر چند که باید توجه داشته باشید، شما با پرداخت پول بیشتر تجربه بهتری نیز خواهید داشت. اما آنچه مشخص است این است که اپل قصد رقابت قیمتی را نداشته است و هدفش تولید یک محصول تمام اپلی بوده است. در غیر این صورت می توانست قیمت ارزان تری برای این تبلت دوست داشتنی تعیین کند.

    با مانیتور جدید AOC سینما را به اتاق کار خود بیاورید

    حالت‌های نمایش”تصویردرتصویر”و همچنین”دوتصویر درکنار یکدیگر”، از رابط‌‌های متعددی چون HDMI، ورودی‌های تصویر و DVI (به خوبی یک تلفن هوشمند و یا یک تبلت که تصاویر را از طریقMHL منتقل می‌کند)،می‌توانند نمایش داده شوند و به این‌ترتیب این امکان وجود دارد که تصویر به شکل اتصال چندگانه مانیتورها (daisy-chained)، ارائه یک تصویر مجزا و یا مجموعه‌ای از چندین تصویر مستقل هم‌زمان به نمایش درآید. AOc به‌تازگی مانیتور ۲۹ اینچی جدیدی را وارد بازار کرده که اندازه‌ی آن برابر دو مانیتور در کنار یکدیگر است. این مانیتورIPS با نسبت کنتراست تصویری۲۱:۹ و رزولوشن ۲۵۶۰x1080، Q2963PM نام داشته و دارای این قابلیت است که تصاویر حاصل از دو ورودی جداگانه را بر روی یک مانیتور نمایش دهد و شیوه‌ی نمایش آن به خوبی نمایش از یک منبع باشد.

    این مانیتور LED، می‌تواند فیلم‌های قابل نمایش بر پرده‌های عریض و سینمااسکوپ را بدون ایجاد نوار سیاه در بالا و پایین تصویر، همچون یک سینمای واقعی به نمایش درآورد. حالت‌های نمایش”تصویردرتصویر”و همچنین”دوتصویر درکنار یکدیگر”، از رابط‌‌های متعددی چون HDMI، ورودی‌های تصویر و DVI (به خوبی یک تلفن هوشمند و یا یک تبلت که تصاویر را از طریقMHL منتقل می‌کند)، می‌توانند نمایش داده شوند و به این‌ترتیب این امکان وجود دارد که تصویر به شکل اتصال چندگانه مانیتورها (daisy-chained)، ارائه یک تصویر مجزا و یا مجموعه‌ای از چندین تصویر مستقل هم‌زمان به نمایش درآید.

    Q2963P دارای زاویه‌دیدی تا ۱۷۸درجه است و امکان قرارگیری افقی، عمودی و همچنین نصب بر دیوار را دارد. همچنین نسبت کنتراست دینامیک آن۵۰,۰۰۰,۰۰۰:۱ است و از بلندگوهای داخلی سه‌واتی استریو برخوردار می‌باشد. AOC معتقداست که تصویر فوق‌عریض این مانیتور، کاربران را قادر می‌سازد که چندین درخواست هم‌زمان را بر روی یک مانیتور انجام دهند؛ مثلا یک فیلم با فرمت بلو-ری را در حین کار بر روی یک اپلیکیشن در نیمه‌ی دیگر مانیتور تماشا کنند و این البته لذت کمی نیست! 

    مایکروسافت محصولات خود را به فناوری احراز هویت دو عاملی مجهز می‌کند

    شرکت مایکروسافت قصد دارد بزودی برای تمام محصولات خود از شیوه احراز هویت دو عاملی استفاده کند.

    شرکت مایکروسافت قصد دارد در تمام محصولات خود که استفاده از آن‌ها مستلزم داشتن حساب کاربری و گذرواژه است، از شیوه احراز هویت دو عاملی استفاده کند.

    در این شیوه، کاربر برای استفاده از یک محصول یا خدمات خاص می‌بایست علاوه بر انتخاب گذرواژه، قطعه‌ای از اطلاعات خود را نیز به عنوان رمز ورود استفاده کند. اپل، گوگل و فیس بوک از جمله شرکت‌هایی هستند که چندی است به سوی فناوری احراز هویت دو عاملی رو آورده‌اند.

    اریک دوئِر، مدیر بخش حساب‌های کاربری شرکت مایکروسافت این خبر را در وبلاگ خود منتشر کرده و نوشته است: صرف نظر از اینکه شما از کدام خدمات یا ابزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنید، می‌توانید با شیوه احراز هویت دو عاملی از حساب کاربری خود بیشتر پشتیبانی کنید.

    وی اعلام کرده است استفاده از شیوه احراز هویت دو عاملی برای کاربران اختیاری است.

    بر اساس این گزارش، مایکروسافت قصد دارد تمام محصولات و خدمات خود را رفته رفته به فناوری احراز هویت دو عاملی مجهز کند. خدمات ایمیل اوت لوک، خدمات تماس تصویری اسکایپ، خدمات پردازش ابری اسکای درایو و حتی دستگاه‌هایی مثل رایانه‌های تحت ویندوز و ایکس باس‌ها و یا نرم افزارهایی مثل آفیس از جمله محصولاتی هستند که مایکروسافت آن‌ها را به این فناوری مجهز خواهد کرد.

    در روزهای آینده کاربران اوت لوک، اسکایپ و اسکای درایو خواهند توانست از قابلیت احراز هویت دو عاملی استفاده کنند. 

    افزودن قابلیت های جدید مدیریتی به گوگل كروم توسط گوگل

     

    شركت گوگل، كنترل های مدیریتی و ادمین را تقویت كرده است تا كاركنان فناوری اطلاعات، كنترل بهتری بر روی مرورگر كروم كاربران داشته باشند.

    این شركت قابلیتی برای بخش‌های فناوری اطلاعات اضافه كرده است تا بتوانند پیكربندی محیط كاری را بر روی مرورگر كروم نصب شده بر روی رایانه‌های خانگی كارمندان اعمال نمایند.
    به این ترتیب، كاربرانی كه بر روی رایانه‌های خانگی كار می‌كنند می‌توانند به برنامه‌های Web كاری خود دسترسی داشته باشند.

    Cyrus Mistry، مدیر ارشد محصولات در وبلاگی نوشت: با مدیریت مبتنی بر وب، ادمین‌های فناوری اطلاعات می‌توانند بیش از ۱۰۰ خط مشی و تنظیمات گوگل را برای كارمندان خود از طریق پنل ادمین گوگل به دلخواه تنطیم نمایند.

    گوگل هم چنین یك فرمت جدید كروم را با نام Legacy Browser Support معرفی نمود كه ادمین‌های فناوری اطلاعات مرورگر را پیكربندی می‌نمایند به طوری كه برای سایت‌های خاص و برنامه‌های Web كه با مرورگر قدیمی بهتر كار می‌كنند، می‌تواند یك مرورگر قدیمی را راه‌اندازی نماید.

    جی‌میل مختل شد

    شرکت گوگل اعلام کرد که روز چهارشنبه برخی از خدماتش همچون جی‌میل و گوگل درایو برای مدتی دچار اختلال شد.

    گوگل عنوان کرده است که شش برنامه از ۱۳ برنامه محبوبش برای مدت کوتاهی با اختلال مواجه شده و این اختلالات جزئی بوده و کاربران کمی را تحت تاثیر قرار داده است.

    بر این اساس در پی اختلال در سرویس جی میل تنها ۰.۰۰۷ درصد از کاربران گوگل تحت تاثیر قرار گرفته‌ و این کاربران قادر به دسترسی به حساب‌های کاربری خود نبودند.

    به گزارش خبرگزاری رویترز، گوگل گفته است که در حال بررسی مشکل است اما دلیل آن را هنوز نمی‌داند.

    گوگل همچنین نگفته است که چه تعداد از کاربرانش از این اختلال متاثر شده‌اند. 

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید