تبلیغات در سایت ما

سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل

درباره ما
 سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل
به وب سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات و موبایل خوش آمدید. در این سایت هدف ما آموزش برق، الکرونیک، کامپیوتر، مخابرات، میکروکنترلر، میکروپروسسور، دیجیتال و... می باشد. از شما خواهشمندیم با نظرات و پیشنهادات خود ما را در اداره این سایت یاری فرمایید. ثبت نام در سایت هم فراموش نشه. با تشکر مدیریت سایت
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 211
  • کل نظرات : 12
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 42 نفر
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته :
  • بازدید ماه :
  • بازدید سال :
  • بازدید کلی :
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.133.140.79
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • نظرسنجي
    به نظر شما سایت در چه سطحی است؟
    امکانات جانبی

    معرفی دستکشی برای تایپ در هوا

     

    حسگرهایی متصل به یک دستکش، حرکات دست را ضبط می کند، آنگاه یک رایانه سیگنال های مربوط را دریافت و آنها را تبدیل به متن می کند تا بتوان در ایمیل، پیامک یا هر نوع اپلیکیشن تلفن از آن استفاده کرد. کریستوف آما، دانشمند، می گوید: «دستکش هوانویس ما در قسمت پشت دست قرار می گیرد و دارای حسگرهای حرکتی، شتاب سنج و حسگرهای سرعت زاویه ای است. این فن آوری ها در تلفن های هوشمند وجود دارد. سیگنال ها ضبط و از طریق بلوتوث به رایانه منتقل می شود.»

    وقتی حروف با دست طراحی شد، رایانه هر حرف را تشخیص می دهد. این برنامه شامل مدل های مختلف برای هر حرف است که سبک نوشتاری متعدد اشخاص را به حساب می آورد. کریستوف آما، دانشمند، می گوید: «اکنون، گنجاندن سیگنال های حرکتی در دستکش، کاری به نسبت ساده است. مهمترین وظیفه ما، یافتن روشی برای تبدیل سیگنال ها به حروف نوشته شده بود.»
    در لغتنامه این سیستم، هشت هزار کلمه گنجانده شده است و میزان اشتباه آن یازده درصد است.

    تبلت جدید HTC مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز

    گویا شرکت HTC در حال تولید یک تبلت جدید است که مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز خواهد بود.
    براساس گزارش DisplaySearch این شرکت تصمیم دارد تبلت جدیدش را در اواخر سال ۲۰۱۳ رسما وارد بازار خواهد کرد. هرچند در این گزارش مشخص نشده که این تبلت براساس معماری ARM و ویندوز RT طراحی شده یا ویندوز ۸ و معماری x86، اما در گزارش آمده که تبلت جدید HTC از یک نمایشگر۱۰/۱ اینچی با وضوح تصویر مناسب بهره می‌برد.

    براساس این گزارش تبلت جدید HTC تصاویر را با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و تراکم ۲۱۸ پیکسل در اینچ برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. شرکت HTC اولین بار در ماه فوریه ۲۰۱۱ با معرفی تبلت ۷ اینچیHTC Flyer وارد بازار تبلت‌ها شد. این تبلت ۷ اینچی مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید بود و از یک قلم دیجیتال برای یادداشت برداری و طراحی هم بهره می‌برد. این شرکت ۷ ماه بعد تبلت HTC Jetstream را با صفحه نمایش۱۰/۱ اینچی و قابلیت پشتیبانی از ۴G LTE وارد بازار کرد.


    تبلت آندرویدی Jetstream هم از قلم دیجیتال Scribe پشتیبانی می‌کرد. وجه تمایز تبلت‌های HTC در پشتیبانی آنها از قلم دیجیتال بود که در آن زمان کمتر تبلتی از آن بهره می‌برد، اما با این حال این شرکت هیچ وقت نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت در بازار تبلت موفق شود.

    HTC در سال میلادی گذشته اولین تبلت ویندوزی خود را معرفی کرد، اما مایکروسافت اعلام کرده بود که به دنبال شرکت‌های سخت‌افزاری قوی‌تر است.


    در آن زمان HTC سهم بسیار کمی از بازار تبلت‌ها داشت و محبوبیت محصولات این شرکت در بازار موبایل‌های هوشمند هم رو به کاهش بود. با این همه اما هنوز هیچ کدام از دو شرکت مایکروسافت و HTC اطلاعاتی درباره این تبلت جدید را اعلام و منتشر نکرده‌اند. 

    معرفی چهار مادربورد از MSI برای گیمرها

    مدتی است که MSI با انتشار اخبار کوتاه از نسل جدید مادربورد های خود مجهز به چیپ ست Z77، در حال خودنمایی است. اولین اخبار از نمایشگاه CeBIT 2013 منتشر گردید که در آن MSI از تولید مادربورد هایی مخصوص بازی و مدیا خبر داده بود.

    به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از سخت افزار، هم اکنون چهار مادربورد از سری جدید مخصولات MSI به صورت رسمی توسط این کمپانی معرفی گردید.
    با وجود معرفی محصولات در اواسط سال ۲۰۱۳، کمپانی MSI زمان ورود مادربورد ها به بازار را از ابتدای سال ۲۰۱۴ اعلام کرده است که بدترین زمان ممکن به شمار می رود. زیرا در روز های ابتدایی سال ۲۰۱۴، چیپ ست های جدید سری ۸ اینتل در کنار پردازنده های Haswell، بازار را به تسخیر خود در خواهند آورد و کمتر کاربری به فکر خرید سیستم مبتنی بر چیپ ست Z77 خواهد بود.مادربورد های Z77A-GD65، از محصولات جدید MSI هستند و از تجهیزان صوتی Sound Blaster Cinema به همراه چیپ ست Killer E2200 در آنها استفاده می شود. چیپ ست Killer E2200 که محصولی از کمپانی موفق Qualcomm است به طور اختصاصی برای گیمرهای آنلاین تولید می شود تا مدیریتی دقیق روی پهنای باند شبکه مجازی خود انجام دهند. همچنین MSI از امکاناتی مانند OC Genie II برای اورکلاک خودکار و تجهیزات Military Class III در مادربورد های جدید خود استفاده می کند.این محصولات توسط تیم حرفه ای Fnatic که از گیمرهای با سابقه تشکیل می شود، بهینه سازی و امکانات مناسب برای بازی های آنلاین روی آنها نصب گردیده است. به گفته Patrik (با نام مستعار cArn) که به عنوان مدیر اداری تیم Fnatic فعالیت می کند، مادربورد های جدید MSI شامل تجهیزاتی هستند که در طول ۱۰ سال بازی به صورت حرفه ای برای هر گیمری به عنوان یک نیاز به شمار می آید و خط تولید مادربورد های جدید MSI Z77 Gaming نیز راه حلی برای برطرف سازی این نیاز است. 

    رکورد عرضه ۲ میلیارد هارد دیسک به کاربران جهان توسط سیگیت

    این در حالی است که با توسعه معماری کلود کامپیوتینگ یا رایانش ابری نیاز به هارد دیسک مجرد یا سینگل کمتر باید شود اما آمار سیگیت seagate این را نشان نمی دهد.
    این کمپانی مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا، از سال 1980 بدین سو در کار سخت افزار ذخیره سازی دیتا فعالیت تولیدی دارد و در سال 2008 رکورد فروش 1 میلیارد هارد دیسک را ثبت کرد و دیروزسه شنبه 11 مارس 2013 نیز رکورد 2 میلیارد هارد دیسک را به نام خود ثبت کرد.
    تقاضای انفجار در بحث ویدئوهای اچ دی باعث شد تا فروشهای سیگیت چند برابر شود و از 1980 تا 2008 یک طرف و از 2008 تا 2013 نیز یک طرف دیگر قرار می گیرد.
    اپلیکیشن هایی که از ذخیره سازی استفاده می کنند و نیز تجارت الکترونیک دلایل دیگر است که در زمینه رشد فروش هارد دیسک می توان از آن یاد کرد.
    به گفته ریچارد دوروتی مدیر مرکز تحقیقات Envisioneering مردم ماهانه یک ترابایت تولیدو ذخیره سازی اطلاعات دارند و پیش بینی می شود تا سال 2015 این رقم 20 برابر افزایش پیدا کند.
    جان ریدنینگ قائم مقام تحقیقات در موسسه IDG نیز می گوید موبایلها و تبلت ها نیز موج جدید محسوب می شوند که می توانند تارگت بازار را به سمت خود بچرخانند. به گفته وی میزا عرضه HDD /hard disk drive در سال جاری میلادی 585 میلیون هارد خواهد بود.
    لازم به ذکر است سیگیت رقابت تنگاتنگی با وسترن دیجیتال دارد و به همین خاطر سیگیت گفت بزودی رکورد 3 میلیارد را خواهد زد!
    رقیب اروپایی این دو نیز کمپانی LaCie است. 

    رازی برای خرید کابل HDMI

     

    کابل های HDMI که کوتاه شده کلمه ی High-Definition Multimedia Interface می باشد،در این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.

    بنابراین گزارش، این کابل ها از طریق یک درگاه می توانند به طور همزمان صدا و تصویر را منتقل کنند.البته این انتقال صوت و تصویر با بهترین کیفیت نیز انجام می شود.خردین این رابط ها نیز دارای ترفند های مخصوص به خود است.

    کابل های HDMI در یک دستگاه می توانند به عنوان تک و چندگانه به کار برده شوند.مهمترین مشکل در خرید این کابل ها عدم اطلاع مشتری از نوع کابل مورد نیاز خود است.برای مثال وقتی یک مشتری شنیده تا برای استفاده از تلویزیون سه بعدی باید از کابل HDMI نوع 1.4 استفاده کند،هنگام خرید گیج می شود که محصول خریداری شده توسط وی خوب کار می کند یا خیر.

    برای حصول اطمینان از کارایی کابل خریداری شده سعی کنید تا کابلی را انتخاب کنید در هر دو دستگاه (تلویزیون و دستگاه دیگر) پشتیبانی شوند.برای مثال هم پخش کننده و هم تلویزیون از کابل HDMI 1.4 استفاده کنید.

    ذکر این نکته ضروریست که کابل های HDMI با برند های مختلف چندان تفاوتی ندارند،اما بعضی شرکت ها به علت نام آشنای خود این کابل را با قیمتی بیشتر می فروشند.

    طراحی اسکنر سه بعدی MakerBot برای پرینت سه بعدی

     

    حالا شرکت MakerBot که قبلا با پرینترهای سه بعدی اش آشنا شده اید از طرح یک اسکنر سه بعدی رومیزی پرده برداری کرده. شرکت سازنده نام آن را Digitizer گذاشته و به عنوان یک مکمل در کنار پرینتر سه بعدی اش کار خواهد کرد. با کمک اسکنر جدید می توانید یک جسم را به راحتی اسکن کرده و کپی اش را با پرینتر بسازید. اسکنر سه بعدی معرفی شده فعلا در مراحل تکمیل طراحی است و هنوز تاریخ و قیمتی برای ورودش به بازار اعلام نشده. اما با داشتن چنین چیزی حالا هر کسی می تواند طراح سه بعدی اشیا را به راحتی تولید کند و از پرینترهای سه بعدی لذت بیشتری ببرد.

    چشم جايگزين ماوس مي‌شود

     

    شرکت فوجيتسو از فناوري جديدي با عنوان ردياب چشمي رونمايي کرده که شامل رابط کاربري جديدي است.
    اين رابط کاربري براي تبلت ها و رايانه هاي روميزي ارايه مي شود و به کاربران امکان مي دهد که با دقت زيادي از نرم افزاري استفاده کنند که نياز به ماوس و کيبورد را از بين مي برد.
    به اين ترتيب کاربران براي مرورگري و ناوبري در سرويس ها و برنامه هاي مختلف با حرکات چشم مي توانند دستگاه را کنترل کرد.
    به گزارش موبنا، بر اين اساس براي ناوبري در نقشه لازم نيست از ماوس استفاده کرد.
    فناوري ردياب چشمي در مراحل اوليه توسعه قرار دارد، اما انتظار مي رود به زودي در بسياري از دستگاه ها مورد استفاده قرار گيرد.

    اولترابوک جدید گیگابایت با توان گرافیکی بسیار بالا

     

    شرکت گیگابایت که در حال افزایش گستره نوت‌بوک‌های خود در بازارهای جهانی است، اخیرا یک مدل اولترابوک جدید با توانایی گرافیکی بالایی را تولید کرده است.
    این محصول که U۲۴۴۲ نام دارد بسیار باریک و سبک بوده و تنها ۱۸.۵ تا ۲۱ میلی متر ضخامت و بین ۱.۵۹ تا ۱.۶۹ کیلوگرم وزن دارد.
    این اختلاف ضخامت و وزن نیز به دلیل دو مدل مختلف از این اولترابوک با کارت گرافیک و هارد دیسک‌های متفاوت است.
    به این ترتیب که مشتری می‌تواند از یکی از دو مدل کارت گرافیک GT۷۳۰M یا GT۶۵۰M بهره ببرد.
    همچنین برای هارد دیسک دو گزینه در اختیار کاربر قرار گرفته است که یا mSATA SSD ۲۵۶ گیگابایتی با سرعت بالا و یا HDD ۷۵۰GB/۱TB با گنجایش بسیار بالا را انتخاب کند.
    علاوه بر توانایی گرافیکی بالا، این محصول جدید گیگابایت به واسطه بهره‌گیری از پردازنده‌های نسل سوم Core اینتل، از قدرت پردازشی بسیار خوبی نیز برخوردار است.
    طراحی بدنه این اولترابوک به گونه‌ای است که حرارت به خوبی از منطقه CPU و GPU خارج شده و در عین حال صدای بسیار کمی نیز تولید شود.
    صفحه نمایش شفاف با وضوح HD+ و خروجی صدای با کیفیت THX TruStudio Pro، بازی کردن و تماشای فیلم را برای کاربران بسیار دلچسب می‌کند.
    از دیگر ویژگی‌های این اولترابوک می‌توان به حسگر خودکار نور پس زمینه صفحه کلید اشاره کرد که با توجه به میزان نور محیط، کلیدها را نمایان می‌کند.
    U۲۴۴۲ گیگابایت با حمل بسیار آسان و ظاهر جذاب خود می تواند همراه بسیار خوبی برای تمامی کاربران باشد.
     

    خفن ترین کارت گرافیک دنیا

     

    با توجه به اینکه شرکت های انویدیا و ا تی آی گرافیک های محشری را وارد بازار می کنند اینبار خفن ترین کارت گرافیک دنیا را ببینید

    کمپانی NVIDIA با چیپ جدید Tegra 4i with LTE بعنوان قوی ترین کارت گرافیک دسکتاپ با single-GPU معرفی شد.
     کارت گرافیک هزار دلاری GeForce GTX Titan که باید با یک ست مخصوص کنار هم چیده شود، ممکن است هزینه های کاربر را تنها محدود به کارت گرافیک نکند و برای سیستم جدید گیمینگ بیشتر از این رقم هزینه کنید.
     
    آرشیتکت گرافیک مذکور موسوم به GK110 “Kepler است. داخل این کارت ۶ گیگ رم ویدئویی از نوع DDR5 با اینترفیس رم ۳۸۴ بیت وجود دارد . هیت سینک آلومینیومی داشته و محفظه ارسال هوای خنک را نیز همراه خود دارد.
    حداکثر کارآیی با درجه حرارت مانیتور شده وبهینه سازی گرافیکی به نحو احسن تعریف شده است.
    نمره های فنی به این کارت هنوز توسط کارشناسان مستقل داده نشده است و باید منتظر اخبار داغ و جدید برای آن بود.

    طراحی ماوس سه بعدی پوشیدنی

    ماوس‌های قدیمی از محدودیت‌های خاص خود در دنیای امروزی برخوردار بوده که منجر به طراحی و ساخت ماوس Mycestro شده‌اند.

    طراحی این فناوری توسط شرکت Innovative Developments LLC برای حدود دو سال به طول انجامیده و نمونه پیش‌ساخت کنونی از شناسایی فضای سه بعدی برای کنترل رایانه بدون نیاز به فضای خاص برای ماوس یا یک صفحه لمسی در کنار دستگاه استفاده می‌کند.

    این ماوس به اندازه یک قطعه گوشی بلوتوث بوده و برای پوشیدن بر روی انگشت سبابه طراحی شده است. Mycestro از ترکیبی از حسگرها و الگوریتمها برای جمع‌آوری اطلاعات حرکات انگشت و یک

    صفحه حساس به لمس در کنار انگشت در نزدیکی شست دست برخوردار است.
    مانند غیر فعال شدن ماوس عادی در زمان برداشتن دست از روی آن، این فناوری نیز تا زمانی که لمس نشده و انگشت روی صفحه کناری آن نگه داشته نشود، فعال نمی‌شود.

    با فعال شدن مکان‌نما، حرکات دست با ترکیب با فشار مستقیم انگشت شست آنرا در مکان مطلوب قرار داده و حرکات بیشتر شست بر روی صفحه لمسی آن می‌تواند طیف گسترده‌ای از ضربات ماوس را ارائه کند.
    این ماوس سه بعدی همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا فرمانهای حرکتی برنامه‌ریزی شده شخصی را در کنار کارکردهای معمولی ماوس مانند شکل ضربه‌ها داشته باشند.

    این دستگاه پیشرفته همچنین از پروتکل بلوتوث 4.0 انرژی پایین برخوردار بوده که تا 9.1 متر قابل دسترسی است. این سیستم با دستگاههای هوشمند بلوتوث‌دار مانند آی‌پد سازگار است.

    نسخه کنونی این ماوس از دو اندازه گیره قابل تغییر برای انگشتان مختلف برخوردار بوده و با یو‌اس‌بی شارژ می‌شود. هر بار شارژ می‌تواند تا هشت ساعت کار این ماوس را تامین کند.

    سازندگان امیدوارند با کمک سایت سرمایه‌گذاری کیک‌استارتر بتوانند اولین محصول را تا پائیز 2013 ارائه کنند و قیمت این محصول از 79 دلار تا 99 دلار متغیر است. 

    تبلیغات
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    آخرین نظرات کاربران
    hamed - مهدی جان اولین سالگرد سایتت تبریک میگم
    پاسخ:خیلی ممنون - 1393/4/30
    پرهام - مرسی
    پاسخ: خواهش - 1392/8/3/mz0
    علي -

    با سلام..از وبت بازديد كلي كردم..خوشم اومد جالب بود


    پاسخ:ممنون - 1392/5/20
    آبی - چرا ضمیمه های جدید رو نمیذاری

    اینایی که هست قدیمی ان
    پاسخ:سلام عزیزم باشه کلیک جدید هم میذارم چند روز سرم شلوغ بود ببخشید - 1392/4/17
    آبی -

    بابت ضمیمه کلیک ممنون


    پاسخ: خواهش قابل شم رو ندارد شرمنده یکم دیر به دیر مطالب میذارم - 1392/4/14
    احمد - سلام وبسایت خوبی داری خوشم اومد مطالبت به روزه من هرروز بهت سر میزنم قربانت احمد
    پاسخ:سلام احمد جان خیلی ممنون - 1392/2/1
    رهـــــــــــا - سلام

    ببخشید شما مقاله ای درباره کاربرد لیزر در الکترونیک دارید؟

    لطفا بی خبرم نذارید
    پاسخ:سلام رها جان نه ندارم ولی برات پیدا میکنم خبرت میکنم. - 1392/1/13
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به سایت تخصصی برق الکترونیک کامپیوتر مخابرات موبایل امتیاز دهید